صبا 110



﴿ تَنَزَّلُ الْمَلَائِکةُ وَ الرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِم مِّن کلِّ أَمْرٍ

شب قدر

 افسوس که عمری پی اغیار دویدیم           از دوست بماندیم و به منزل نرسیدیم

سرمایه زکف رفت و تجارت ننمودیم          جز حسرت و اندوه متاعی نخریدیم

مرا چه به تجارت؟! مرا چه به دوست؟! من کجا و بریدن از اغیار و به دنبال تو دویدن؟!

من کجا و تو؟! من همان­م که دینم با ماه رمضان شروع می­شود و با عید فطر تمام!

و فقط همان چند روز است که معنای غربت را می­فهمم و بس.

من کجا و تو؟!

من همان­م که افسوسِ همه چیز را می­خورم؛ جز افسوس عمری که دور از تو گذرانده ­ام.

من همان­م که در اوجِ پافشاری به درگاه خداوند، بالاترین خواسته ­هایم، تنها و تنها حولِ وجودِ خودم می گردد. سلامتی­م! دارایی­ ام! مدرک­م! خودم! خودم! و خودم!

اصلاً نیندیشیده­ ام که نگاه تو چه ­قدر برتر از همه ­ی دارایی­ های دنیاست!

شادمانی تو کجا و شعفِ مال اندوزی؟!

من چه می­دانم لب­خند رضایت تو چیست؟!

من چه می­فهمم شادی مادرِ تو چه­ قدر قیمتی است؟!

 من کجا تو را شناخته ­ام و کجا دانسته ­ام تو در نزد خدای متعال چه منزلتی داری که خلایق به وجود تو روزی می­خورند و آسمان به برکت تو فرو نمی­ریزد.[1]

من کجا و تو؟!

گفتند: شب قدر، شب نزول قرآن است. گفتند: ﴿ اِنّا اَنْزَلْناهُ فی لَیلَةِ الْقَدْرِ

 

 

می­گویم: قرآنِ ناطق تویی؛[2]

ترجمانِ قرآن تویی؛[3]

آیات بینات قرآن در سینه­ ی توست؛[4]

تفسیر قرآن به لسانِ توست.[5]

گفتند: شب قدر را هرکسی نمی­داند چه شبی است؟  

می­گویم: مگر قدر تو را هرکسی می­فهمد؟!

مگر کسی به شناخت تو نائل شده­ است؟!

مگر ادراک من، درک تو نموده است؟!

گفتند: شب قدر از هزار ماه بهتر است؟ ﴿ لَیلَةُ الْقَدْرِ خَیرٌ مِنْ اَلْفِ شَهْرٍ.

می­گویم: مگر ماهی بهتر از روی ماه تو می شود؟! تو که از هزار هزار ماه، برتری!

گفتند: در شب قدر، ملائکه و روح نازل می شوند، به امر پروردگارشان. ﴿ تَنَزَّلُ الْمَلائِکةُ وَ الرُّوحُ فیها بِإذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کلِّ اَمْر.

می­گویم: ملائکه خادمان درگاه تواند![6]

اینان که حلقه ی بندگی تو زینت گوش ­هایشان است؛

اینان که در شبِ قدر صعود و نزولشان به نزد توست؛[7]

اینان نامه­ ی تقدیر خلایق را امشب به نزد تو می­ آورند تا تو سرنوشت همگان را امضا کنی.

این­ها را گفتم تا بگویم: هر چه کرده ­ام و هر چه هستم - که خودم می­دانم پستِ پست­م - امشب گدای تو ام و جز تو را گدایی نمی­کنم.

می­خواهم بگویم: امشب، شب بروزِ قدر و منزلت توست.

می­خواهم بگویم: خاک دو عالم بر سر من، اگر حاجتِ مادر تو امشب صدر حاجاتم نباشد!

می خواهم بگویم: اف بر روی سیاهم، اگر رهایی شما از زندان غیبت به اندازه­ ی گرفتاری ­ها و مشکلات خودم برایم مهم نباشد.

می­خواهم بگویم: عطشناک، دعایت می کنم! دیوانه ­وار ضجّه­ ات می­زنم!

و از خدای حسین علیه ­السلام، به حق حسین علیه­ السلام، شفای سینه­ ی سوخته­ ی حسین علیه ­السلام را به ظهور تو می طلبم.[8]

این کم­ترین کاری است که غلامِ نان و نمک خورده ­ی تو می­تواند بکند.

این پیشِ پا افتاده­ ترین کاری است که بنده­ ی آبرو از تو یافته، می تواند بکند.

این در مقابل سایه ­ی پدری تو هیچ است!

بمیرم برای چشمان اشک بارت! بسوزم برای دل سوخته ­ات!



[1]. امام ابوالحسن­ الرضا علیه السلام فرمودند:« بِنا یُمْسِکُ السَّماواتِ وَ الاَرْضَ اَنْ تَزُولا »؛ تفسیر کنزالدقائق، ذیل آیه­ی 41 سوره­ی مبارکه ­ی فاطر.

[2]. امیرمؤمنان علیه ­السلام فرمودند:« هذا کِتابُ اللهِ الصّامِت وَ اَنَا کِتابُ اللهِ النّاطِق »:« این کتابِ خاموشِ خداست و من کتاب ناطقِ خدا هستم »؛ وسائل­الشیعه 18: 20، رقم 12.

[3].« سلام بر تو ای تلاوت کننده­ ی کتاب خدا و ترجمانِ آن! »؛ زیارت آل یاسین.  

[4]. عنکبوت(29): 50: ﴿ بَلْ هُوَ آیاتٌ بَیِّناتٌ فی صُدُورِ الَّذینَ اُوتُوا العِلْمَ ؛ روایات فراوانی ذکر شده که این آیه را به ائمه علیهم­ السلام اختصاص داده است؛ ر.ک. تفسیر کنزالدقائق 7: 541.

[5]. وسائل­ الشیعه 18: 145، ح50.  

[6].« اِنَّ المَلائِکَةَ لَخُدّامُنا وَ خُدّامُ مُحِبّینا »؛ علل الشّرایع 1: 5، باب هفتم، ح1.

[7]. پیوند معنوی با ساحت قدس مهدوی: 164 (ذیل تکلیف29).

[8].« یا رَبَّ الحُسَینِ، بِحَقِّ الحُسَینِ، اِشْفِ صَدْرَ الحُسَینِ بِظُهُورِالحُجَّة»؛ در کامل الزیارات، ص 414 این دعا این­گونه آمده است: «اَللَّهُمَّ رَبَّ الحُسَینِ، اِشْفِ صَدْرَ الحُسَینِ؛ اَللَّهُمَّ رَبَّ الحُسَینِ، اُطْلُبْ بِدَمِ الحُسَین.»

نظرات 4 + ارسال نظر
علیرضا پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:08 ب.ظ http://dastanerastan.blogsky.com

سلام دوست عزیز وبلاگ بسیار زیبایی دارید
خوشحال میشم ب منم سربزنید و نظر بگذارید!
اگر برای تبادل لینک موافقید خبرم کنید

سلام

ممنون که به ما سر زدید.

خدمت میرسیم انشاء الله برای بازدید از وب زیبای شما

در مورد لینک کردن دوستانی که به ما لطف دارند باید با مدیر فنی

تیم صحبت کنیم و در صورت مرتبط بودن حتما لینک خواهید شد.

.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

به امید صبح ظهورش که صد البته نزدیک است!

رها سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:39 ب.ظ http://toba18z.blogfa.com/

سلام
بامطالب جدید منتظرتونم

سلام

ممنون از حضورتون

انشاءالله خدمت می رسیم

.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

آقا ! برای آمدنت نذر کرده ایم

این چشمهای خسته ی مهدی ندیده را...

به امید صبح ظهورش که صد البته نزدیک است !

رها چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:17 ق.ظ http://toba18z.blogfa.com/

سلام عالی اند مطالبتون خیلی خوب بود متشکرم خداقوت

سلام

لطف دارید شما.

التماس دعا داریم !

.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

به امید صبح ظهورش که صد البته نزدیک است !

آموزگار سه‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 04:50 ب.ظ http://salsalgraphic.blogfa.com

عرض سلام و ادب و احترام و خسته نباشید خدمت شما و تیم شما. امیدوارم در ادامه راه پر شور تر و با مطالب بیشتر موفق باشید.
بالاخره کار برای امام زمان باید یک باشه از همه لحاظ...

سلام

خیلی ممنون از اینکه همیشه با ما همراه هستید.

بهترین هدیه ای که می توان برای گلدان شکسته

قلب منتظران خرید، یک شاخه گل نرگس است...

شاخه گل زیبای نرگس تقدیم به همه منتظران دلسوخته . . .

.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

به امید صبح ظهورش که صد البته نزدیک است !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد